Karfiol: Prevencija protiv raka

karfOno što karfiol izdvaja od ostalog povrća jeste sadržaj aktivnih materija (glukozinata, tiocijanata i sulforafana), koje djeluju preventivno protiv raka, posebno raka dojke. Karfiol je gotovo bez masti, ima vrlo malo kalorija i ugljikohidrata, a sadrži i fitonutrijente.

Te tvari sprečavaju štetno djelovanje enzima koji su odgovorni za razvoj stanica karcinoma. Za smanjenje rizika od razvoja karcinoma poželjno bi bilo uzimati bar dva do tri puta sedmično po jedan obrok napravljen od karfiola. Bitno je da se što manje kuva, jer se predugim kuvanjem gube sva ljekovita svojstva.

Čistač organizma

Pored mnogih ljekovitih svojstava, karfiol se još po nečemu razlikuje od ostalog povrća.

Naime, naučnici su raznim ispitivanjima došli do zaključka da, pored antioksidantskog djelovanja, karfiol ima veliku ulogu i kao čistač organizma od štetnih materija (detokcikacija) nastalih uslijed loše i nezdrave ishrane i dejstva zagađene sredine i zračenja.

To je samo još jedan od razloga zbog čega bi karfiol trebalo uključiti u redovnu prehranu još od djetinjstva.

Karfiol

Karfiol (lat. Brassica oleracea var. botrytis) se koristi u ishrani u raznim oblicima već nekoliko hiljada godina. Karfiol je veoma korisna namirnica i dobar prirodni lijek za prevenciju i liječenje mnogih bolesti pa ga zato treba često koristiti u ishrani.

On se može naći uglavnom od sredine jeseni do kraja zime, ali je, zahvaljujući plastenicima i staklenicima, dostupan gotovo cijele godine.

Karfiol je sličan brokulama, a u sebi sadrži veliki broj vitamina i minerala kao što su vitamini A, C, K, beta-karoten, biotin, željezo, kalijum, kalcijum, lutein, fosfor, folna kiselina i druge korisne sastojke.

Djeluje kao antioksidans, ali i pomaže u borbi kod velikog broja bolesti, kao što su bolesti srca, šlog, šećerna bolest, multiple skleroza, anemija te nestabilan krvni pritisak.

Koristan je i kod bolesti disajnih organa, bolesti usne duplje i ždrijela te astme. Takođe, pomaže i kod stresa, depresije, nesanice, raznih alergija, prehlada i gripa.

Pošto sadrži malo kalorija, a mnogo korisnih sastojaka, karfiol se preporučuje u dijetalnoj ishrani, ali je povoljan i u ishrani trudnica. Za dijetalnu ishranu je povoljan pošto se teže vari, pa drži sitost.

Karfiol nije pogodan za osobe koje boluju od crijevnoželudačnih bolesti.