Supernamirnice: Ne može zdravije od ovog, to doktori jedu

Zreli-sipakZdrava prehrana može vam spasiti život, a koje su namirnice najbolje, otkrio je Tasneem Bhatia u knjizi What Doctors Eat (Što doktori jedu).

Grahorice

Prepune su antioksidansa, proteina i vlakana, pa pomažu u smanjenju rizika od dijabetesa, srčanih bolesti, čak i pretilosti. Grahorice čiste toksine, holesterol i estrogen iz vašeg tijela.

Zeleni čaj

Pun je antioksidativnih polifenola, a studije pokazuju da zeleni čaj može smanjiti rizik od raka debelog crijeva, dojke, želuca, pluća i prostate.

Šipak

To je jedna od supernamirnica i to s razlogom. Sjemenke šipka pune su važnih aminokiselina i minerala koji su dobri za imunitet, poput cinka, koji mogu smanjiti holesterol i zaštititi kožu od sunčevih opekotina.

Borovnice

Od svih bobica, borovnice imaju najviše antocijana, snažnog antioksidansa koji im daje plavu boju. Samo jedna šoljica borovnica sedmično  može smanjiti rizik od dijabetesa za čak 23 posto. Savjet: kupite eko-borovnice dok im je sezona i zaledite ih tako da ih imate cijele godine.

Jaja

Dobra su za mozak i podižu energiju, raspoloženje i budnost. Bogata su vitaminom B, važnim za funkcioniranje stanica. Jaja kokoši koje nisu u kavezima imaju za trećinu manje holesterola i šest puta više vitamina D.

Kefir

Baš kao i jogurt, kefir je pun proteina i kalcija, a pomaže i kod skidanja kilograma.

Jabuka

Bogata je vlaknima i to onim koji smanjuju holesterol, a dobra je i za struk. No, važno je da jedete eko-jabuke. Naime, ovo voće je na vrhu popisa voća koje najviše tretiraju pesticidima.

Orasi

Starijim ljudima koji su konzumirali hranu bogatu vitaminom E i omega-3 kiselinama, nutrijentima koji se nalaze u orasima, mozak se manje smanjio. Orasi pomažu i u sagorijevanju kalorija.

Kokosovo ulje

Jača metabolizam, a ne opterećuje srce. Najbolje da koristite što manje rafinirano.

Avokado

Avokadov spoj masnoća i vlakana pomaže da duže osjećate sitost. Dodavanje avokada u salate moglo bi pomoći u poboljšavanju apsorpcije ostalih sastojaka salate, poput špinata, mrkve i zelene salate.

Kafa

Kafa je jedan od najbogatijih prirodnih izvora antioksidansa. Studije pokazuju da kafa smanjuje rizik od pojave raka dojke i jetre. Kofein iz kafe ubrzava metabolizam za 16 posto.

Mango

Pun je vitamina A i E, te smanjuje rizik od srčanih bolesti. Pomaže u probavi proteina, piše healthyliving.msn.com.