Mladi pravnik, Kakanjac Aldin Čatić pokrenuo administrativni biro: Mladi se danas boje privatnog biznisa

Niko od nas ne voli dosadne poslove sa papirologijom, birokratske začkoljice i prepreke, molbe, žalbe… “Ganjanje papira” osim što je običnom građaninu dosadno može biti jako naporno i iscrpljujuće. Nedavno je u Kaknju otvoren Administrativni biro “Čatić” koji za vas radi upravo ove poslove. Razgovarali smo sa vlasnikom, mladim pravnikom Aldinom Čatićem.

Na početku razgovora za Kaportal.ba Čatić kaže da je na ideju o otvaranju administrativnog biroa došao u razgovoru sa prijateljem koji je knjigovođa. Obzirom da je završio pravo, želio je da se bavi poslom koji je iz njegove struke. Kako kaže, nije imao priliku da se zaposli i odradi pripravnički u nekoj od “državnih firmi”. Želio je krenuti samostalno, a kako još nije imao potrebno iskustvo, to nije mogla biti advokatska kancelarija. Stoga je administrativni biro bila prava ideja.

“Ovo je, da se starinski izrazim, “pisarski” posao. Radi se o brzom i efikasnom sastavljanju ugovora, molbi, žalbi, adminstrativnim poslovima… Pružanje kancelarijskih usluga za fizička i pravna lica, sekretarski poslovi, specijalizirani kancelarijski poslovi, opseg usluga je širok.”, kazao je Čatić.

Kako kaže Aldin, Administrativni biro “Čatić” pruža usluge i pravnim i fizičkim licima. Što se fizičkih lica tiče, to su one usluge za koje im je advokat preskup i na koje u advokatskim kancelarijama dugo čekaju: “Prednost administrativnog biroa je svakako cijena i brzina rada, mi za klijenta izlazimo i na teren završavamo sve što klijentu treba u svim institucijama kao i u prostorijama klijenta.”

Pitali smo Aldina, pošto je odmah po završetku fakulteta ušao u ovaj posao, je li bilo straha:

“Nije bilo straha mogu li ja to, pomalo je bilo straha o tome kako će ljudi prihvatiti i prepoznati. Zbog cjeloukupne klime u društvu teško se odlučiti na nešto novo. Ipak ja sam bio spreman na taj korak i nadam se uspjehu.”

Aldin očekuje najviše posla oko različitih ugovora (o zakupu, darovanju, djelu, radu…), raznoraznih punomoći, izjava… Što se pravnih lica tiče, nudi usluge svim firmama kojima su potrebni pravni poslovi, a koje nemaju pravnika. Ističe da je ovo jedini administrativni biro u Kaknju, a da na teritoriji FBiH postoje još samo dva.

Kako je danas aktuelna hiperprodukcija kadrova pravne i ekonomske struke, te da je njegovih dosta kolega na birou za zapošljavanje, on je jedan od rijetkih koji se odlučio da krene samostalno. Pitali smo ga zašto drugi nisu:

“Možda od straha hoće li uspjeti, hoće li biti rentabilni. Mislim da su mladi ljudi isprepadani privatnim biznisom, jer misle da zahtjeva puno novca što nije tačno, da traži puno rada, što jeste tačno i svakako, potrebno je samopouzdanje. Svi žele na rudnik, elektranu, svi žele neki siguran, stalan posao sa platom od prvog do prvog. Ja mislim da ambiciozni ljudi ne trebaju razmišljati na taj način. Smatram da trebaju ići u smjeru ostvarivanja što većeg profesionalnog napretka, i zato sam napravio ovakav prvi korak. U budućnosti će to biti advokatska kancelarija, a administrativni biro će biti korak ka tome. Želim profesionalno da odgovorim zahtjevima klijenata.”

Administrativni biro Čatić se nalazi na adresi Alije Izetbegovića Lamela Niz A bb (preko puta nove zgrade Opštine Kakanj), a Aldina možete kontaktirati na broj telefona 061/595-452. Spisak usluga koje Administrativni biro “Čatić” nudi možete pročitati u nastavku:

Pružanje kancelarijskih administrativnih usluga – pripremanje raznih vrsta podnesaka, Pripremanje i pisanje dopisa, prigovora, zahtjeva, opomena, žalbi, Pripremanje svih vrsta ugovora (ugovori o radu, djelu, darovanju, zakupu…), Pribavljanje raznih vrsta odobrenja (urbanističke i druge saglasnosti, građevinske dozvole i sl.), Usluge pribavljanja raznih vrsta uvjerenja za fizička i pravna lica (na području opštine ili u sjedištu kantona), Usluge izrade Pravilnika o radu, usaglašavanje Pravilnika sa zakonom, Pripremanje dokumentacije za Udruženja, statuti, odluke, Dostava dokumentacije u Ministarstvo, Izrada prijedloga Statuta, usaglašavanje, izmjene, Pripremanje dokumentacije za pokretanje postupka likvidacije društva, likvidacija dokumentacije, Izrada Zapisnika sa skupštine društva, Pripremanje dokumentacije za podnošenje zahtjeva za ostvarivanje prava na penziju/mirovinu, Kucanje i printanje administrativno-pravnih tekstova po zahtjevu klijenta.